Låt var och en få ha sin egen identitet

3 par skor.
Ena paret är mina.
Andra paret tillhör en kvinna.
Tredje paret tillhör en flicka....eller vänta nu...måste kolla igen.
Ett par rosa skor, då måste väl ägaren vara en flicka..eller??
Jag blev förvånad över mitt egen inskränkta tankesätt.
Detta är vardagen för så så många.
En pojke som gillar rosa.
Eller en äldre dam som uppskattar konsten i tatureringar.
Eller varför inte en kvinna som känner friheten i en rakad skalle.

Nej vet ni vad!!!
Det passar sig inte!!
Vad är det dom försöker bevisa?
Uppmärksamhetssökare!!!

Dom dömande orden är många.
Varför?
Vad är det vi är så rädda för egentligen?
Att någon sticker ut ur mängden av intetsägande människor.
Att någon vågar tro på sig själv och sona egna ideal?

Jag säger inte att det är nåt fel i att gå med blåjeans och t-shirt.
Inget fel i att ha långt vackert hår.
Heller inget fel i att vara precis som alla andra.

Felet ligger i att det har blivit en del av vår natur att döma dom som inte följer det som vi anser vara "idealet".
Vi ser dessa människor med en negativ blick.
Bara för att dom "sticker ut".

Nu sen jag började plugga har jag blivit överväldigad av alla typer av människor det finns.
Jag trodde att jag hade sett de flesta sorters människor med tanke på mitt yrke....men icke sa Nicke.

Det är helt fantastiskt att vi egentligen är så olika som vi är.
Vi jämför oss med andra för att sedan kunna sträva efter att uppnå perfektion.
Men om vi lever i en liten bubbla där alla är likadana....hur ska vi då kunna utvecklas.
Hur ska vi då kunna ifrågasätta?
Hur ska vi kunna bli den alldeles perfekta människan som vi vill bli.

Nej! Låt alla vara den dom är.
Istället för att kritisera så kanske vi kan lära oss nåt.

Jag har lärt mig att rosa skor kan vara skitsnygga på vem som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0