Ordningen är återställd

Mina små älsklingar är äntligen hos mig igen.
Tiden gick fort...en hel vecka redan.
Nu har jag en vecka framför mig.
En vecka av studier, träning förhoppningsvis och en massa mys med tjejerna.

Jag kunde inte somna igår, vet faktiskt inte varför.
När klockan slog 01.30 så gav jag upp och tog en tablett.
Riktigt irriterande att mina sömnrutiner inte vill infinna sig.
Ett tag så fungerade det.
Nu känns det enbart rörigt!!
Det gör inte saken bättre att jag ställde alarmet på 05.00 imorgonbitti.
Jag har försökt förbereda så mycket som möjligt.
Kaffet är bara att sätta igång.
Kläderna är framlagda.
Matlådan är klar.
Chiapuddingen förberedd.

Hur morgondagen blir får vi sen se ☺️

Jag skulle gjort en grön drink till Moi innan men det blev inte av.
Så imorgon ska jag njuta av den istället.
Inhandlade även lite nyttiga flingor idag.
Försöker hålla mig borta från gluten så gott det går.
Magen mår betydligt bättre sen jag började tänka på vad som innehåller gluten.

Nu kommer det bli en stressig period för mig...då sätts alla ens prioriteringar på prov.
Jag måste tänka på min kost.
Träningen ska finnas på dagordningen helst.
Hemmet ska skötas.
Tiden men barnen står högst på listan och jag ska göra allt för att det ska fortsätta så.

Nu känner jag tablettens grepp om mig.
Det smyger sig på.
Allt blir lite luddigt.
Hjärnan hänger inte riktigt med.
Så då är det dags att lägga sen.

God natt....sov gort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0