Sant

Vissa människor utnyttjar det faktum att du har ett stort hjärta.
Ibland händer det fler gånger.
Frågan är väl bara....hur länge ska man acceptera det?

Jag är en väldigt empatisk person men på sista tiden så har jag insett att det tar väldigt mycket energi att empatisera med alla i ens närvaro.
Jag och många andra måste nog börja filtrera lite.
Jag kan inte länge acceptera andras dåliga beteende bara för att "hen hade en dålig uppväxt" eller för att "hen är som hen är".
När det sker på bekostnad av min livskvalitet så säger jag nu STOPP.

Jag väljer hellre att ge all min kärlek och respekt till dom som förtjänar den.
Väljer att ge till dom som ger något tillbaka.

Tack o hej 🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0