God natt

Det sista ljuset fladdrar till precis innan det slocknar.

Röken ringlar sig upp mot taket.
Ögonen är tunga....hjärnan är trött.
Som alla andra kvällar så maler tankarna i huvudet.
Det är nästan en befrielse att få somna...då blir det tyst.

Nova ligger i min säng, hennes små armar kramar om nallen....som om hon ville hålla kvar den även i drömmarnas land.
Hon får vara MIN nalle inatt.
Det är lättare på nåt sätt, när man hör hennes lätta andetag.
När man känner värmen från hennes hud.
När man kan titta på henne och veta att hon kommer ligga där när jag vaknar.

Flickorna är hos mig och jag känner lugnet inom mig.
Vad hade jag gjort utan dom.

På tisdag ska jag in till sjukhuset och träffa min läkare.
Då får jag resultatet från proverna och mammografin.
Så imorgon lär bli en dag av oro. 
Men jag måste försöka att tänka om, även om det är svårt.
Tankarna är där endast om jag tillåter dom att vara där.

Min inre trädgård ska blomstra av de vackraste rosor. Ogräset är där men jag plockar det direkt när det visar sig.
Det måste finnas lite ogräs men jag tillåter inte det att sprida sig, jag väljer vilka ogräs till tankar som får befinna sig i min rosenträdgård. 
Jag blundar och ser den mest fantastiska trädgård som funnits....den är min...det är jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

🌷🌷🌷

2017-04-03 @ 08:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0