Jobb+pengar=ångest

Pengar styr världen.

Pengar gör allt så mycket enklare.
Men pengar är inte allt.

Räkningarna skall betalas och sista CSN utbetalningen sker i maj och då blir det bara en halv utbetalning.
Det betyder att jag måste börja jobba mer nu. 
Jag måste försöka jonglera skolan OCH jobbet på en lite högre nivå.
Mitt liv lär bli en aning mer intensivt...inte till mig glädje.

Just stressen som kommer med pengarna är så jäkla jobbig.
Man tror att man ska vänja sig...men icke.

Saker och ting löser sig alltid, frågan är bara hur mycket av en själv som man skall behöva ta av.
All tid som jag lägger på arbete kommer jag va tvungen att ta ifrån barnen.
Den här sommaren lär bli väldigt lång som det ser ut nu.
Men det är ingen idé att gnälla om det...pengarna måste in och det lär inte hända om jag sitter här och gnäller.
Kände bara att jag behövde kräka av mig lite hehe.



Jag kom in för en stund sedan, det blev en blöt runda med Emmy och Atlas.

Kallt men ändå uppfriskande.
Det har blivit lite av en rutin nu att vi går kvällsrundan.
Skönt oftast, att komma ut och röra på sig innan det är dags att sova. 
Man blir trött på ett helt annat sätt efter en lång runda.
Det är nice att kunna prata av sig oxå...allt som man samlat på sig under dagen kommer ut under den promenaden hehe...massa snack och skvaller 😁

Imorgon är det fredag och då är jag ledig.
Ingen skola....det betyder sovmorgon.
Det ska bli riktigt skönt.
Jag har dock en del kvar att skriva på min lektionsplanering så det tänkte jag få gjort imorgon.
Sen är det fredagsmys med tjejerna ❤️

Nu är det natti natti ⭐️⭐️⭐️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0