Vad ser jag i dig?

Ett leende...men är det äkta?

Snälla ögon....som döljer vadå?
Fina kläder....som håller upp fasaden.

Jag tittar på dig och du tittar tillbaka.
Jag vill så gärna kunna lita på dig...lita på att du klarar allt.
Lita på att du är stark.
Lita på att du inte ger upp.

Jag vill lita på dig...men du har svikit mig förut.
Du har gett vika när fienden tryckt ner dig.

Så kan jag verkligen lita på dig nu?

Jag tittar på dig och du tittar tillbaka.
Spegelbilden är jag....jag är du.


När saker och ting går bra...blir jag automatiskt skeptisk.

Det har varit en sån bergodalbana de senaste åren och jag vågar knappt tillåta mig att känna glädjen.
Jag är rädd att den glädjen ska tas ifrån mig....så jag avvaktar.
Men nån gång måste man bara ge efter.
Bara tillåta sig att känna den upprymdheten när något positivt händer.

Livet är jobbigt ibland, det är tufft.
Men utan de jobbiga stunderna så hade vi inte uppskattat de bra stunderna.
Just i stunden så svider det...men det blir bättre...jag lovar.


Månen lyser starkt och klart inatt.

Det är en vacker natt.

Imorgon kommer flickorna hit.
Det blir en mysig dag med mina favoriter.
Så nu säger jag god natt.
Klockan slog precis 00.00....jag ler för mig själv.

Natti natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0