Dagen som började bra men slutade i katastrof

Jag. Viktor och barnen åkte till Skånes djurpark med mitt jobb idag.

Barnen hade jättekul och vädret va perfekt.


Dagen va som sagt jättebra och vi va alla helt slut när vi kom hem.

Barnen satte igång och städade sina rum och jag körde till Maxi och köpte dricka till kalaset imorgon.
Efter det åkte vi hem till Fia en sväng....klockan sprang iväg för oss men innan 22.00 låg ialöafall barnen i deras sängar.

Sen fick jag ett samtal som snabbt förändrade dagen från att varit jättelyckad till katastrof.
Jag tänkte först efter men kom snabbt till insikt att "nu får det räcka" och jag satte mig i bilen och körde ner till festivalen.

Det va dags att hämta hem en viss person.
Efter mycket bråkande så följde personen motvilligt med mig.

Tänk att alkohol kan förstöra så mycket, så många Liv.
Och det är inte bara personen som dricker som blir skadad.
Det är ju alla runt omkring personen oxå....det glöms lätt bort.
Men det är vår verklighet oxå.
Men den verkligheten är inte min längre...jag sätter ner foten nu...nu räcker det.

Alla människor har ett ansvar gentemot sin familj, sina barn och barnbarn.
När man struntar i vilka konsekvenser ens handlingar får för sin "familj" då måste man börja rannsaka sig själv.
Då har man gått över en gräns.


För mig så betyder det ordet något.

Det är inte bara bokstäver på en rad.
Det är min mening med livet.
Att vara den bästa mamman och ge mina barn en trygg och säker uppväxt.
Att vara där för dom när dom mår dåligt och att glädjas med dom när det går bra.
Att krama om dem när de behöver de som mest.
Att veta hur dom mår innan dom ens själv vet det.
Jag vill bevisa för mina barn att jag är värdig den titeln.
För det är inte bara nåt man är.....det är något du är med hela kropp och själ.

Tänk på det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0