Långa nätter....långa dagar

Viktor åkte precis hem.

Det blev film med Han och Nova.
Film och popcorn...bara så där..en måndag.

Nu är filmen slut och vi ligger i sängen.
Kroppen är trött, huvudet är tröttare.
Nova är pigg som en lärka...hmm!!

Hon är fortfarande uppspelt efter hennes och farmors dag i Danmark. 
Hon har så mycket att berätta, lyckan lyser i hennes ögon.
Hon får för en gångs skull vår totala uppmärksamhet.
Det är något alla behöver ibland.
Någons totala uppmärksamhet.
Från mamma eller pappa.
Från sin älskade.
Från sin dotter eller son.
Alla behöver det, man vill bara inte erkänna det.

Lava åkte iväg igår till scoutlägret och idag kom lite bilder.
Det va som en sten lättade från mitt bröst, jag kunde andas lite lite lättare.
Hon såg ut att ha det riktigt bra.


Imorgon är det min lediga dag och en mamma-dotter dag.

Vad som kommer stå på agendan får vi se imorgon.
Vi tar dagen som den kommer och vi är så medvetna om att det som är viktigast är att vi är med varandra....inte vad vi gör.
Tiden räcker inte riktigt till just nu....därför är dessa dagarna så så viktiga.

När det blir som det har varit nu den senaste tiden känner jag mig ofullständig. 
Jag är inte hel när jag spenderar mer tid på jobb än med mina barn. 
Det värsta med det hela är att jag inte har nåt val...det måste vara så här.

Bit ihop.
Va tacksam att du har ett jobb.
Barnen kommer förstå när dom blir äldre.

Tankarna, ursäkterna är många....hjärtat håller inte med.

Nu är det dags att nanna.
Sov så gott 🌟👋🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0