Tillbaka till praktiken

Då va det dags igen.

Klockan ringde 06.00 och då va det dags att gå upp.
Barnen lämnades på fritids och sen bar det av till skolan.

Allt gick bra idag, barnen va glada över att vara tillbaka i skolan. Dom hade mycket att berätta.
Jag förberedde mig inför lektionen som jag ska hålla imorgon.
Kollade hur Robban gjorde och reflekterade över hans pedagogik.

Sen när jag kom hem så gick jag igenom vad jag skulle göra. 
Lade upp lektionen och planerade in i minsta detalj.
Sen repeterade jag för mig själv.
Det är lite nervöst men jag tror ändå att allt kommer gå bra.
Jag blir tryggare i min roll för var dag som går.

När det är klart imorgon så ska jag sätta igång med min akademiska text.
Känner väl att jag har legat lite på latsidan när det kommer till skolarbetet i övrigt.
Men nu kavlar vi upp armarna och sätter igång.
Jag har inte barnen denna veckan heller så jag har egentligen ingen ursäkt till latmasken i ryggen.
Matematik är väl inte mitt favoritämne....det underlättar inte när man ska hitta motivationen och upprätthålla karaktären hehe.

Jag satt och transkriberade igår....herregud vilken tid det tar.
Men det ska göras ändå.

Nu blir det lite tv sen natti natti.

Så god kväll på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0