Blodprov

Då va röntgen klar.

Riktigt drygt att ligga där blixtstilla i 25 min.
Allt brummade och vibrerade.
Efter en stund kände jag hur det började sticka i läpparna och fingrarna....blev orolig att det va början till en ångestattack.
Men efter en stund och några djupa andetag så lättade det.

Nu har jag varit och lämnat blodprov till återträffen med läkaren.


Fyra rör med blod senare så va jag därifrån.

Det va väldigt påfrestande att sitta där idag.
Bredvid mig satt en ung tjej med troligtvis en liknande diagnos som jag.
Det knöt sig i magen när jag såg hennes glasartade blick.
Jag vet själv hur känslan va när man satt där och inväntade att numret på pappret skulle matcha det som va på skärmen.
Kommer ihåg dimman som då upptog hjärnan.

När jag väl kom därifrån så kunde jag andas ut.

Nu sitter jag på tåget och väntar på avgång mot Malmö.
En dag i skolan väntar.
Sen ska jag åka hem till min kära syster. Det blir övernattning.
Ska bli skönt, det va ett tag sen sist.

Tröttheten är ett faktum nu. 
Men jag har heller inte kunnat ta mina promenade som vanligt så jag tror att det kan vara en orsak.
I vilket fall som helst så peppar jag upp mig med en ingefärashot.

Så skål och ha en bra dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0