Grått....det är oxå en färg

Regndropparna rinner beslutsamt nerför rutan.

Nya droppar föds hela tiden i ett oändligt kretslopp.
Allt ser väldigt grått ut idag, dystert.
Nyheterna berättar om olyckor från gårdagens bravader...dystert.

Kaffet i min hand är varmt och piggar upp mig något.

Tankarna är många denna dagen.
Kanske är det för att ett nytt år har börjat.
Kanske är det för att ett helt år bara susat förbi.
Kanske är det för jag vet vad som väntar.
Kanske för jag vet vad som inte väntar.

När är det dags att göra tankarna till handlingar? 

Jag vet inte men det nya året är iallafall här och jag har bestämt mig för att det ska bli ett bra år.
Det spelat ingen roll vad jag måste göra för att det ska bli så men jag kommer göra det oavsett.

Nytt år, nya beslut!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0