Snorungar

Är det nåt som kan få mig att tappa besinningen så är det kaxiga provocerande skitungar.

Dom stod på knutpunkten nu när jag körde in med bussen.
Dom stod mitt ute på vägen.
Väntade.
Flinade.
Ville att jag skulle stanna.
Dom....flinade...va tuffa.

Sen tutade jag...med min subtila scaniatuta 😂

Dom flinade dom inte längre.
Men sen istället för att bara gå åt sidan och skämmas som dom borde gjort....så sparkade dom på bussen när jag körde förbi.

Ilskan bubblade inom mig.
Som tur va (för dom) så kom ett par ordningsvakter då, så jag kunde säga till dom som i sin tur kunde fösa bort dom små  hormonstinna fjantarna.

Det som oroar mig är att dom kan vara så oförsiktiga.
Det är faktiskt en 15 ton tung buss som rullar några centimeter från deras fötter.

Tråkigt om det skulle hända en olycka bara.

Så föräldrar.....läxa upp era barn om vett och etikett 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0