Fokusera på det positiva

Ibland kan det vara svårt att se solen bakom molnen...JAG vet.

Men då krävs det en ansträngning från din sida.
För om sanningen ska fram så får all den här negativiteten dig att må dåligt.

Du känner inte den bubblande glädjen inom dig.
Du skrattar inte.
Du ler inte.
Du sprider inte glädje och lycka.
Du ger ingen kärlek.

Allt detta går du miste om bara för att du fokuserar på det negativa.
Förstå mig rätt nu, det är klart att man får tycka något är jobbigt eller tråkigt...men i samma stund som den känslan kommer ska du analysera den tanken.
För även om det känns jobbigt så är jag helt övertygad om att det finns saker i ditt liv just nu som är bättre än det som är sämre...förstår du? 

Jag mådde ganska dåligt över att befinna mig på sjukhuset idag, jag ligger just nu och har ont.....men om jag tänker efter så har jag haft en riktigt bra dag med syrran idag, vi har hälsat på pappa, haft massage och skrattar en hel del....då väljer jag att fokusera på det istället för smärtan och oron.
Vad händer då?? Jo jag mår MYCKET bättre.

Så gör dig själv en tjänst.
Välj glädjen istället för dramat.
I slutändan är det bara du som kan göra det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0