God morgon!!

Sitter med en kopp kaffe i min hand och inser att jag har sett fel på mitt schema, är på jobben hel timme för tidigt.

Finns det något som är tråkigare än när det händer.

Speciellt nu när jag faktiskt har en hel del att göra...då är den timmen ovärderlig.

Imorgon är det upp tidigt för att köra lite tågersättning, ska bli intressant eftersom jag inte kört i Förslöv innan. 
Det blir väl till att använda Google Maps hehe.
Jag börjar 04.40 på morgonen så man är väl så där lagom pigg då.

Igår va det skolavslutning för tjejerna.
Dom sjöng och dansade, det va riktigt roligt att se.
Efteråt gick vi hem till mig och fikade och sen tog vi oss in till stan för att äta lunch på En Kinarestaurang. Barnens farmor och farfar och Viktor så klart va med på avslutningen och farfar följde även med till restaurangen.

Efter restaurangen fick Viktor fortsätta dagen utan mig, jag åkte till Malmö för att träffa plastikkirurgen igen.
Förra gången jag va där så kom vi inte riktigt överens. Han tyckte en sak och jag tyckte en annan.
Så vi bokade en ny tid och nu va jag tillbaka igen.

Vi pratade ganska länge och han förklarade vad han tyckte även denna gången.
Han gick igenom eventuella operationer som kunde genomföras och risker kontra fördelar med dessa operationerna.

Så efter en lång diskussion så meddelade jag honom att jag hade fattat mitt beslut. 
Jag kommer inte göra någonting.
Jag kommer låta ärret vara och försöka lära mig att leva med det istället.
De operationerna som han rekommenderade va inget som jag kunde stå för kände jag. 
Jag vill verkligen inte ha något främmande i min kropp om det är livsnödvändigt...och det är inte detta anser jag.
Så nu har jag fattat mitt beslut iallafall.
Inga fler operationer.

Jag vet att det kommer vara jobbigt stundvis men om man tittar på det stora hela så tror jag att detta är rätt beslut.
Ärret kommer alltid finnas där som en påminnelse om min sjukdom men jag måste försöka se det som ett tecken på min styrka istället för min svaghet.
Se det som min seger över Cancern istället.
Minnena kommer alltid finnas där men dom bleknar även bort de med tiden.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen ska jag kavla upp armarna och börja jobba.

Ha en underbar dag 🌞


Små saker finns överallt för att påminna oss om det vackra i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0