Kalas på Tropikariet

En dag i bilder.

Bilderna ger en ganska rättvis bild av kalaset idag.

Lava va såååå nöjd med dagen och alla presenter.
Hon fick bl. a. Hålla en krokodil, en orm, en vandrande pinne, en lemur. Sen fick hon mata hajarna, andra fiskar, lemurer och surikater. 
Guiden som vi fick va jättebra, tålmodig och intressant. 
Fem tummar upp av fem möjliga 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Efter kalaset åkte vi och tittade på cykel till Lava. Hon valde ut en som hon tyckte va extrafin....så det blir nog den i födelsedagspresent. 

Efter det åkte vi hem. Solen stod högt på himlen och jag lade mig på baksidan och njöt av värmen som solens strålar gav mig.
Gizmo passade på och höll mig sällskap så fort jag lades ner.


Kvällen fortlöpte lugnt och fint.

Barnen lekte och när kvällsmaten va i magen så blev det soffhäng. 
Lava mös med sin dinosaurienalle som hon fick på kalaset idag. 

Nu ligger jag själv här i soffan och känner hur tröttheten kommer över mig.
Vet inte om det är det varma teet som kluckar i magen eller om det är John Blind som har varit här och strött sitt pulver.
Hur som helst så börjar jag bli trött.

Jag försöker fokusera på programmet på tvn så att jag inte ska ge efter för tankarna som kommer.
Imorgon ska jag in till sjukhuset och lämna en massa blodprov. 
Känslan är tung....som vanligt.
Ska bli skönt att ha det överstökat.
Funderar på att åka in direkt när jag har lämnat barnen på skolan....så har jag det gjort sen.
Sen kommer väntan....men det får jag ta då.
En sak i taget.
En tanke i taget.
En dag i taget.

God natt på er ⭐🌛


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej!
Hoppas det går bra att lämna prover. Hur lång tid tar det att få svar? Tar du sprutorna fortfarande och hur länge ska du göra det? Sist men inte minst: hur mår du! :-)

Kram Heidi

Svar: Hej!
Det va mycket folk på sjukhuset idag så det tog lång tid innan jag hade lämnat mina prover. Jag vill helst vara där så kort tid som möjligt om jag får bestämma. Ja sprutorna tar jag en gång i månaden och sen är det en tablett om dagen. Detta ska jag göra 3 år till.
Jag har ont i mina leder men försöker tänka positivt ändå. Ska prata med min läkare snart så då får vi diskutera om jag ska fortsätta behandlingen eller om jag ska avsluta den.
Hur är det själv med dig?
Isabelle Dahlberg

2017-03-27 @ 12:15:49
Postat av: Heidi

Jodå, liiite gruvsamt inför behandlingen på onsdag, nu när man är som piggast så ska man bli trött och slö igen ;-) säkert något du känner igen eller kommer ihåg. Annars är det ganska bra... förutom denna oro hela tiden som biter sig fast som en blodigel. Men jag gör som dig, försöker tänka positivt och inte tappa modet :-)

2017-03-27 @ 19:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0