Kvällsbesök

Ikväll blev det lets dance med Sara och Veronika. 

Eller det blev en massa snack och lite lets dance rättare sagt. 
Nu har jag precis kommit hem efter att ha följt Sara till tåget...läskigt mörkt ute nu. 
Det blev ett par tittar över axeln under promenaden hem. 
Så trist att man ska känna den otryggheten när man är ute efter att solen gått ner.
Knytnäven är knuten hårt i fickan och öronen lyssnar intensivt efter minsta ljud.
Det är nästan så att man håller andan när man går för att man inte ska missa nåt ljud.

Även om det är läskigt så hade det varit ännu värre om Sara hade gått själv och något hade hänt henne. 
Nu sitter hon iallafall på tåget hem. 

Men nu tänker jag säga god natt.
Det har varit en lång dag med en massa känslor och tankar och nu känner jag att jag behöver sova. 
Så två små tabletter ska få hjälpa mig. 

God natt allesammans!!

PS. Om du ska till Malmö med öresundståg så får du vara nog med att kommer på rätt tåg. 

Känslan när man började rulla baklänges va inte kul. Sen hör man i högtalaren att slutstationen för detta tåg är Göteborg. 
Snabbt tänk och hjälp från konduktören resulterade i att jag blev stående en stund på perongen i Ängelholm. 
Det andra tåget tillbaka skulle gå 09.41 så det va bara att vänta. 
Jag anlände till Malmö aningen för sent till klassen...men jag gick dit iallafall.

Så nästa gång jag tar en tåg av nåt slag så kommer jag nog att vara liiite mer noggranna med. 


Kommentarer
Postat av: Du är en stark människa och den styrkan inspirerar många ska du veta. Kämpa på med din behandling. Innan du vet ordet va det så kommer du bli bra. Kram

Livet är för kort för att man ska missa de vackra som finns runt omkring oss. Fokusera på glädjen istället för ilska och sorg. Va lycklig....själv eller med någon..bara försöka vara lycklig.

2017-03-18 @ 00:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0