Läkarbesök

Man vänjer sig aldrig vid detta.



Plats: enheten för bröstsjukdomar

Sitter och väntar på att få komma in.
Nummer 38 blev jag tilldelad.

Alla tittar lite försynt på varandra..försöker förstå....varför just den personen är här. 
Alla olika åldrar är här. 
Både män och kvinnor.
Unga och gamla.

En ny person kliver in, hon möter min blick.
Vi ler som hastigast och sedan sätter hon sig ner.
Hennes leende försvinner lika fort som det kom.
Hon väntar.
Precis som jag väntade.

Man väljer sig aldrig trots att det är samma känsla varje gång.
Sen å andra sidan så vill jag heller aldrig vänja mig vid detta. 
Detta kommer bara vara en parantes i mitt liv om några år...det är jag säker på.

Så för tillfället så väntar jag.
Snart blir det nummer 38 och sedan fortsätter min dag precis som vanligt...precis som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0