På väg!

Sitter på bussen nu. 

Regnet attackerar envist rutan bredvid mig. 
Kallt är det oxå, för kallt! 
Värmen och våren är väldigt välkommen tillbaka när den behagar att komma.

Oron är inte riktigt där för tillfället, bra eller dåligt.
Jag känner mig ganska tom faktiskt, tror att det är mitt eget försvar för att hantera den här situationen.

Sen ska jag hem och ta fram matteboken.
Igår så stängde jag av alla störande moment. Det va helt tyst i lägenheten. 
Det kändes jättekonstigt först men sen kände jag hur hela jag slappnade av. 
Jag insåg oxå att jag måste börja utöva dessa tysta stunderna. 
Hjärnan bombarderas ständigt med intryck....den behöver oxå vila ibland. 
Att stänga av eller sätta mobilen på ljudlöst är tydligen väldigt svårt!!! Varför? 
Vi är beroende....det är svaret.
Vi trivs inte med oss själva så vi måste sysselsätta oss, få bekräftelse....av någon på andra sidan Sverige som inte ens känner oss. 
Vi intalar oss att om vi får tillräckligt många likes så duger vi....helt sjukt! 
Nej tack! Jag föredrar en kram eller en vänlig blick framför en 👍🏼 alla dagar i veckan.
Jag ska försöka tillämpa detta iallafall...så om jag inte svarar när ni skickar meddelande eller ringer så vet ni varför. 

Nu ska jag snart gå av bussen...wish me luck 🌸


Kommentarer
Postat av: Heidi

Lycka till, allt kommer gå bra!
Jag kör meditation med lite lugn musik i lurarna. Ber om kraften inifrån. Det får mig 9 av 10 gånger lugnare. Ibland somnar jag ;-)
Stöttar även upp om dr Bach räddningsdroppar för oro m.m. Även barnen får dessa när de har svårt att sova eller vaknar av marddrömmar! Kanondroppar :-)
Kram

2017-03-30 @ 11:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0