Examination!!

Sitter på bussen och försöker värma mina frusna händer. 
Sista tiden verkar jag inte kunna hålla värmen över huvudtaget.
Händer, fötter, näsa...ja allt är iskallt.
Varför liksom? 
Jag har vantar och tjocka kläder men inget hjälper.

Va ute och promenerade imorse och det va sååå skönt!! Har inte hunnit på några dagar och det känns verkligen.
Det är den stunden på dagen som jag kan bara försvinna in i min egen värld.
När jag kommer hem är det sysslor som ska göras och i skolan är det uppenbarligen ingen tid att "sväva" iväg.
Så jag behöver den stunden...Attans att jag ska vara så disträ...så mycket som ska göras.

Idag kommer Viktor efter jobb och gör klart min tvättstuga, så tacksam att det äntligen blir fixat. 
Så efter det är klart ska jag börja pynta lite smått.
Jag vill bara bli klar med min examination först så jag kan släppa det iallafall. 
Vill njuta av den här julen och allt som hör till ❤️ inte bara stressa.
Det är tillräckligt mycket stress hur som helst ändå. Det märks att det påverkar när man känner att alla beslut är jobbiga att ta, även dom där små obetydliga.
Då ringer en liten klocka i mitt huvud.
Dags att ta det lugnt, varva ner en stund.
Jag försöker lyssna för jag vet var jag hamnar om jag inte gör det.
Nog för att man är effektiv när man stressar och nog för att det känns bra att kunna hjälpa dom runt omkring en...men till vilket pris blir det??
Måste försöka trycka in i huvudet att det inte är nåt farligt med att faktiskt säga NEJ ibland. Att säga: idag kan jag inte eller tyvärr får jag stå över denna gången.
Men det är lättare sagt än gjort när
Man har det inpräntat i ryggraden.

Det är bättre att alla världens problem är på mina axlar än någon annans...eller???

Näää det går ju inte.
Idag lyser solen på mig och alla andra. Jag ska ta vara på det och samla lite D vitamin 🌞
Det är som balsam för min själ..Love it!! 

Ha en underbar dag där ute 🌸

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0