Lucifer

Den lömske.
Den onde.
Helvetets härskare.
Stilig och väldigt inbjudande med en gnutta humor.

Hehe ja iallafall den Lucifer som Netflix lockat fram till MOI 😉
Jag letade igår efter nåt sevärt och jag va så trött på att leta filmer...sen så fastnade jag på dennes hemlighetsfulla ansikte.
Jag började titta och den fångade mig.
Så nu ska har barnen lagt sig och jag ska sätta igång ett avsnitt, allt medan jag smuttar på min varma kopp te.

Dagen har varit produktiv, jag och barnen orkade till och med en kvällsrunda till Maxi. Jag orkade egentligen inte men jag vill ägna morgondagen till plugg och då vill jag inte behöva avbryta bara för att åka och handla.

Fick förresten en hel del plugg gjort idag.
Känns som att jag möjligtvis kan bli klar med min portfolio imorgon....möjligtvis!! 
Jag kommer nog få finslipa den lite senare men det stora kommer iallafall vara klart.

Barnen hade sin läxläsning som vanligt ikväll.
Måste säga att Nova har blivit riktigt duktig på att läsa. Det går snabbare och hon blir mer och mer säker på bokstäverna för var dag som går.
Det är så roligt när allt arbete ger resultat.
Hon kämpar verkligen och man ser hur hon lyser upp när man berömmer henne.
Tyvärr så är hon inte mer annorlunda än nåt annat barn med äldre syskon, hon jämför sig väldigt mycket med Lava.
Hon sa idag: mamma, är jag snabbare på att läsa än Lava va när hon va så här liten.
Jag antar att det är ganska normalt, men ändå blir man lite ledsen i mammahjärtat. Hon är perfekt precis som hon är och hon har ju kvaliteer som gör henne till just hon ❤️
Mammas små prinsessor.
Hemmet är verkligen fullt med liv och rörelse nu när dom kom hem...underbart. 
Dom bjuder på många skratt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tänk att det kan vara så roligt att borsta tänderna.
Sen fick dom på sig sina julklänningar oxå, tror att jag inspirerade dom med min julmusik hehe.
Eller så va det faktum att klänningarna fladdrade så fint när dom snurrade.
Hur som helst så va dom jättefina ❤️

Saker och ting känns bra nu.
Allt verkar falla på plats.
Negativa människor och händelser är så långt borta nu, det ger mer utrymme för positivitet.
Jag inser mer och mer hur mycket som ligger i mina händer.
Om jag vill vara lycklig så är det upp till mig att tillåta den lyckan.
Om jag vill älska så måste jag själv våga bli älskad.
Jag är ansvarig för mitt liv och hur jag vill leva det.
Vissa personer kanske inte förstår vissa beslut som jag fattat, men det är okej! 
Ni behöver inte förstå, men ni behöver respektera mina val. 
Ifrågasätt inte mig när jag försöker fatta bra, hälsosamma beslut för mig och mina barn.
Det finns inga baktankar, bara medvetenhet.
Jag skadar inte, jag gör tvärtom.
Bara för att man gjort något på samma sätt i hela sitt liv så betyder det inte nödvändigtvis att det är bra...eller hur.
Öppna sinnet och lär...läs....ta del av all den informationen som finns. Den är där för dig, för att du ska kunna fatta kloka och ansvarsfulla beslut för dig och ännu viktigare dina barn ❤️

(null)

Natti natti ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0