Dags att plugga....fast soffan lockar...

Kroppen är trött, huvudet är inte riktigt med.

Frukosten ligger i magen och kaffet intag med små klunkar.


Jag har en del att göra idag medan barnen är i skolan. Men när datorn är igång, fingrarna är redo att dansa över tangenterna....så sneglar jag bort till soffan. 

Där ligger redan täcket (eftersom någon somnade på soffan inatt) och lockar mig. 

Aaarrg!!! Varför ska det vara så svårt.

Okej! Vi gör så här, om jag ligger en liten stund i soffan så pluggar jag sen. Right!!


Idag ska vi träffa våra Norska vänner. 

Det blir en tripp till Leos lekland och sedan ett restaurangbesök. 
Dom anlände igår eftermiddag och när dom äntligen klev innanför vår dörr här hemma va Nova i extas!! 

Adrian hade köpt en klänning till henne som levererades i en jättegullig påse.


Nova hade köpt "fin naglar" besöket till ära. 

Hon kände sig sååå fin och va jättenöjd...i typ 5 min tills hon insåg att hon inte kunde göra någonting alls med dem haha.

Det gjorde inte mig nåt alls när hon ville ta av dem haha.
Tycker att det är aningen för tidigt att börja med sånt i den här åldern.

Det är så roligt att se min lilla tjej vara så exalterad över något, att ha en gnista.
Hon har inte riktigt brunnit för något innan och jag ser i hennes ögon att detta faktiskt betyder nåt för henne. Då betyder det ännu mer för mig. 

Det är så viktigt att ha en motivation av nåt slag i sitt liv. Sen om det är en sport eller ett musikintresse....eller en person som man tycker väldigt mycket om...så är det essentiellt.
Det är det som gör att vi orkar fortsätta när allt annat är jobbigt. 
Det är det som gör att vi vågar drömma.
Det är det som skänker oss en längtan...en saknad.
Det är guld värt.

Så jag tror att det kommer bli en tripp till Norge inom en snar framtid 😊

Dags att slänga sig i soffan en stund nu.
Regnet smattrar mot rutan....mysigt! 
Tänd ett ljus.

1....2.....3.....myyyys!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0