Jag älskar dig!

Om jag gör något dåligt och du inte säger ifrån....älskar du mig då? 


Om jag säger något hemskt, ovärdigt och du tittar bort....älskar du mig då? 

Om jag inte tar mitt ansvar när det gäller och du håller mig bakom ryggen...älskar du mig verkligen då?

Svaret är nej!!!!

Jag behöver din vägledning även om jag för stunden blir arg.
Jag behöver dina hårda ord även om dom där och då sårar.
Jag behöver även ligga i den säng som jag har bäddat utan att du "räddar" mig, tycker synd om mig.

Kärlek är att säga de orden som är som jobbigast när du vill höra dem som minst.
Kärlek är att inte ge upp när DU vänder ryggen, att ändå vara där.
Kärlek är att ställa krav när ingen annan gör det.

Du kanske inte tackar mig nu....men när du i framtiden tänker tillbaka så kommer dina ord vara sanna och starka.

Du älskade mig verkligen!!!

Du släppte inte min hand när jag famlade i mörkret, utan du tog den med ett hårt grepp och ledde mig på den rätta vägen.

Jag såg det inte då men jag ser det nu.

Kärlek är bara ett ord tills det ordet får en mening.
Det är lätt att säga de tre magiska orden...det är desto svårare att verkligen få den andra till att känna ordens betydelse.

Jag ser hellre att din kärlek är hård och rättvis, då vet jag att den är sann.

Jag vill inte ha en vän i alla lägen, ibland behöver jag en lärare, bödel, domare, inspiratör, hjälte....kan du vara det? 

Då älskar du verkligen mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

🌹🌹🌹

2017-10-15 @ 09:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0