Vita slätter och gröna skogar!

Mina axlar är uppdragna. 

Spända.
Jag blir medveten om det då och då, släpper efter...släpper ner.

Den omedvetna spända kroppen arbetar för fullt. 
Det är nu för tiden en regel snarare än ett undantag.
Att slappna av har blivit en konstform.

Jag blundar och drömmer mig bort.
Vita slätter med nyfallen snö.
Vindstilla och tystnaden ekar.
Den bitande kylan känns skön mot huden.
Allt är så ljust.
Borta vid horisonten sträcker sig de gröna träden likt en bergskedja. 

Allt är stilla.
Ingen stress.
Precis som det ska vara.

Jag öppnar ögonen och är med ens tillbaka i verkligheten.
Den lilla stunden av lugn som jag skapade är balsam för den spända kroppen men uppdragna axlar.

En börda är över för min del.
En av stenarna har släppt från mitt bröst.
Jag klarade min Engelska examinering.



Känns så skönt att det är över.

Nu kan jag fokusera på mitt arbete istället.
Har en portfolio som ska skrivas, så när det ena är över tar det andra vid.

Nu är det snart läggdags för mig.
Ska kolla färdigt en film som jag startat sen är det god natt.

Så med en bild på dagens kvällsmat säger jag Natti Natti 🌟




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0