Mer sol, mindre stress!!

Solens strålar värmer mitt ansikte.
En sval bris leker med hårslingan som smugit sig loss från min uppsättning. 
Känslan som bubblar inom mig nu är en skön känsla, skapad av livets kraft...solenergi! 
Jag är så så påverkbar av vädrets nycker.
När solen är framme så lever jag.
När regnet faller så faller jag med det.
Men idag är det sol och trots en lång arbetsdag så känner jag mig lugn, stressfri.
Får se hur länge det varar 😉
(null)

(null)

(null)

Jag sitter i Ängelholm och inväntar körorder.
Vågar mig inte allt för långt bort från depån ifall samtalet kommer och jag måste sticka direkt. Men jag kan ialllafall gå över gatan och titta på vattnet och människorna som går där.
Jag filosoferar om hur deras liv ser ut.
Finns det nån stress i deras liv, nån lycka? Nån sorg? 
Det känns konstigt när man ser dom där alldeles bredvid mig, prata i mobilen, skratta med sin vän, sammanbitet gå i rask takt mot stationen. 
Men det är ju det vi gör nu för tiden. 
Vi analyserar och dömer.
Enda skillnaden är att vi gör det genom en skärm, inte som jag gör nu...i verkliga livet.
Vi tittar på alla perfekta bilder som läggs upp.
Vi konstaterar att ALLA har ett sånt perfekt liv...sen tittar man på sig själv.
Jag lever med ett par ganska realistiska glasögon...för det mesta.
Jag kan genomskåda dessa "perfekta" bilderna relativt snabbt.
Jag vet att allas liv inte lever upp till föreställningen som visas på alla sociala medier.
Tyvärr är det inte alla som har mina glasögon.
Dom trycker ner sig själv för att deras liv inte är fyllt med gröna smoothies, träningsvideor, fikaträffar med bästa vännerna, kärlek i överflöd. 
Jag säger: gör inte det!! 
Istället för att leva efter andras bilder, jaga efter det där "perfekta livet" så försök titta på vad du har.
För om du gör det kommer du se att ditt liv är fyllt med underbara människor, fantastiska stunder, god mat och en massa mer.

Lev i det verkliga livet, inte i en skärm!! 

Kram på er!! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

🦋🌸🦋

2018-04-28 @ 12:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0