🌾

Vi lever i samma vÀrld.
Vi andas samma luft.
Samma sol skiner pÄ oss dag ut och dag in.
ÄndĂ„!! 
ÄndĂ„ ser vi saker och ting sĂ„ olika.
Vi upplever sorgen och kÀrleken pÄ olika sÀtt.
Min sanning Àr inte din sanning och tvÀrtom.

Ord formas och dina lÀppar ger dom liv.
Orden ekar in i evigheten och pÄ nÄt sÀtt kommer de alltid tillbaka.

Murarna rivs men byggs upp pÄ nytt nÀr man kÀnner att kriget nalkas.
Man mĂ„ste ju skydda sig...det Ă€r det man kĂ€nner till, tryggheten i det man redan vet. 

FörstÄelse Àr ett ord, för mÄnga stannar det dÀr....vid att vara ett ord.
Det saknar mening....mÄnga gÄnger för mig oxÄ. Men sÄ inser man ibland att lite förstÄelse gör mÄnga svÄra saker vÀldigt mycket enklare.

Att förstĂ„ att mitt sĂ€tt att se saker inte alltid representerar verkligheten för nĂ„gon annan, 
Min upplevelse Ă€r inte nödvĂ€ndigtvis sanningen i nĂ„gon annans ögon. 

FörstĂ„else....gör mycket!! 
BĂ„de att fĂ„ och att ge.
Insikten att det man menar och vill kanske inte alltid blir sÄ....för min sanning Àr inte din.


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0