Ryggsäcken!!!

Handla
Tvätta
Laga mat
Städa
......och så fortsatte det....

Home sweet home säger dom....hmm jag vet inte.
Alltid är det nåt som ska göras.
Alltid något.....

Nu när man varit borta ett tag och fått komma ifrån detta så känns det lite...alltså missförstå mig inte, jag älskar mitt liv, mina barn och mitt hem. Men ibland behöver man en liten paus ifrån allt.

Pausen är inte där för att man vill ha just det...snarare mer för att man inte vet exakt vad man vill, och för att upptäcka vad man vill och behöver så måste man ta en paus ibland.
Då blir allt oftast väldigt tydligt.

Även det faktum att man ibland får vara någon annan än den man är när man är hemma. 
Att man inte behöver vara den Bella som alla känner. 
Att få vara en Bella som är helt ny....utan en ryggsäck som man allt för ofta måste packa om för att få plats med nya bekymmer och bördor. 
Nej, då lämnar vi ryggsäcken hemma. 
Det känns skönt, att slippa de ett tag.
Man får liksom ny energi.
Ryggsäcken kommer jag aldrig att släppa, det vet jag. Men nu kan jag kanske slänga vissa saker som skramlat där lite för länge.
Ni vet hur det är....man vet att man inte behöver det...men man kan ändå inte göra sig av med det.
Men när ryggsäcken blir allt för tung så inser man att det är det enda man kan göra. För att kunna fortsätta framåt måste man lätta på den. 
Stegen som man sedan tar blir betydligt lättare.
Vägen som man vandrar på känns inte lika jobbig.
Ryggsäcken innehåller inte bara onödiga saker, gud nej!!
Den har även som sakerna som definierar dig. Som ger dig kärlek och glädje.
Dom sakerna tar man upp och polerar lite då och då...oftast bara för att känns tacksamheten över att man har dom. Sen lägger man försiktigt ner dom igen.

Ryggsäcken...den är ditt förflutna samtidigt som den innehåller din framtid.

Nu ska jag lägga mig, imorgon är det kalas för Nova. Ska bli kul. 

Så god natt alla där ute ✨ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0