En tung börda på mina axlar...

En metafor för vissa, en verklighet för andra.
Idag va det min verklighet.
Den där jäkla väskan va fylld med matlådor, frukt, mellanmål, bestick, dator, böcker m.m
En jäkla börda att bära....haha förlåt, jag kunde inte låta bli.
Men det är sant hur som helst.
Men älskar ni inte hur vissa kan med en enkel rubrik skapa kaos, nyfikenhet, ilska, eufori....allt i ett litet inlägg eller med en tweet.
Så va det de där med att läsa det finstilta....om det nu finns något sådant.
Man behöver liksom inte jaga upp sig för att någon lägger upp en status som lyder "jag orkar inte mer!!!😭😭😭". 
Det betyder antagligen inte att dom är skadebenägna eller på gränsen till psykisk ohälsa. 
Nej troligtvis hade postgubbem lagt lite reklam i brevlådan av misstag, eller så va favoritgodiset slut i hyllan.....typ! 
Så jaga inte upp er....godiset kommer tillbaka och då läser ni helt plötsligt "OMG 🤩 mitt liv fulländat och inget kan stoppa mig 😍".
Det är bara att inse....så ser vår framtida kommunikation att se ut.

Så med den insikten och uttalandet säger jag god natt!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0