Kalla morgnar

Den bitande kylan gör sig smärtsamt uppenbar när jag kliver utanför dörren. 
En svag vind får kroppen att stelna till för att sedan börja skaka, skaka för att att få upp värmen som är märkbart långt borta. 
Snabba steg skyndar mot garageporten och snart är jag inne i den kalla men ändå varma bilen.
Det ligger snö på marken. 
Snön bildar små pölar vid mina skor medan jag startar bilen. 
Jag kan inte låta bli att tänka på energiomvandlingar och fasövergångar när jag ser vattenpölarna.
Jag ler för mig själv när jag konstaterar att vissa saker faktiskt fastnar där inne, i Hjärnkontoret.
Dessa kalla morgnar får gärna finnas, bara dom finns någon annanstans.
Jag avskyr kylan och allt som kommer med den.
Visst den är vacker med alla vita gnistrande träd och snötäckta ytor, men jag föredrar ändå den varma brisen som smeker min kind.

God morgon 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0