En sån morgon...

Trött.
Vill bara sova en liten stund till.
Ska strax gå upp.
Alldeles strax.

Med andra ord så blev det inget gym imorse.
Jag försökte intala mig att det va för att barnen inte skulle få en så lång dag på skolan...men vi vet alla att det inte va det verkliga skälet.

Idag va en sån dag, är en sån dag.
Jag orkar inte.
Vill helst bara ligga soffan och kolla tv hela dagen...men måste ju till skolan.

Frustrationen över de dåliga samvetskvalet kom som ett brev på posten.
Så det blir nog en PW när barnen har lagt sig ikväll.
Vill vara med dom när jag kommer hem så jag väntar. 

Lava hade blivit av med sin mössa imorse så jag poängterade vikten av eget ansvar och att ha koll på sina saker.
När hon sen gick till skolan, när vi skildes åt såg jag hennes ledsna ögon.
Usch va jobbigt det kändes.
Men det är den jobbiga biten med att vara förälder antar jag.
Får hålla om henne lite extra idag när jag kommer hem.

Nu rullar strax tåget in. 
Ha en bra dag 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0