Inträngd....men åh så skönt

Vi somnade alla tre bredvid varandra.
Armarna nuddade varandra och jag kände ett sting av klaustrofobi...men åh så mysigt.
Efter ett tag andades båda tungt.
Turbo gjorde oss sällskap efter en liten stund, han lade sig mellan mig och Nova....lite mindre plats till mig hehe.

Dessa nätter blir man påmind om hur mycket jag älskar mitt liv. 
Visst det är tufft emellanåt...men ack va jag älskar det.
Dessa underbara barn och mitt fina hem.

Skolan går bra och livet flyter på...man blir ju alldeles varm i kroppen.

Igår hann jag med att träna lite, det va skönt!! Jag behövde springa av mig all extra energi som låg och pyrde.
Sen åkte jag hem och läste lite för flickorna innan det va dags att lägga sig.
Vi läser just nu i den andra boken om Tam-drakriddaren.
Jag avslutade när det va som mest spännande....Lava va inte nöjd.
Hon sa god natt sen gick hon och lade sig och jag gick ner för att skriva lite på mitt skolarbete.
Efter en stund kom Lava ner till mig.
- Nu är boken slut mamma! 
Hon hade läst ut den.
- men det slutade ju jättejobbigt.
- vad menar du Lava? 
- jo alltså han springer ju iväg...alldeles ensam.
Hon har tårar i ögonen.
Det är för sorgligt för henne uppenbarligen.
- vill du att vi köper nästa bok så du kan se vad som händer? 
Hon torkar sina ögon och säger med gråtig röst: 
- ja tack mamma, jag vill inte att han ska vara ensam och så ledsen. När jag läste det mamma, då blev jag ledsen här.
Hon pekar på sitt hjärta.
- det är bara en bok Lava men det är bra att du läser med sånt engeagemang, det är då det blir spännande.

Så idag blir det till att besöka biblioteket hehe.
Vill ni läsa nån bok med era barn så kan jag varmt rekommendera dessa böckerna. Det är en bokserie på 6 st böcker.

(null)

God morgon alla 🌸☕️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0