Kontraster.....

När man lämnar all denna skönhet bakom sig.
När bilen börjar rulla mot kala asfaltsvägar och blåsiga dagar.
När vardagen står framför en och stirrar en rakt i ansiktet....då känns det lite bittert måste jag erkänna.

Visst det är skönt att komma hem till sitt eget..men ändå....det tar lite emot, mer än jag trodde det skulle göra.

Allt har varit så fint där uppe, barnens eviga skratt och alla små guldklimpar som visade sig titt som tätt.
Man får en lust att flytta hehe.
Livet verkar enklare i Jessheim på nåt spektakulärt sätt,

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Resan hem va lång....sååå lång.
Va faktiskt tvungen att stanna till vid en mack och köpa kaffe (SÅ LÅNG VA VÄGEN). 

Kändes som vi körde ingen evighet innan vi kom över gränsen.
Vi va hemma nästan exakt kl 18.00.
Då fick barnen hoppa ner i ett bad medan jag packade upp och slängde in kläderna i tvätten.
Tiden bara susade förbi sen va det dags för barnen att lägga sig och nu sitter jag här i soffan och suger på en werters medan jag smuttar på mitt te.
Jag ska oxå lägga mig strax, upp tidigt imorgon ju.
Då blir det en tidig vända till gymmet innan jag ska till skolan.
Barnen ska till fritids och det lär bli en lång dag för dom tyvärr. 
Jag slutar inte skolan förrän 16.00 och då är jag hemma 17.30 cirka.
Så dom får gå hem själv imorgon och mysa i soffan innan jag kommer hem.
Känns alltid lite vemodigt när orsaken till att dom ska vara hemma själv är denna dryga pendlingen.
Det tar så lång tid.
Känns som man alltid skyndar sig för att man ska hinna hem om så bara 5 minuter tidigare...allt för att dom inte ska behöva vara hemma allt för länge själv.

Ja just det, en superbra nyhet!!!!
Jag blev godkänd på två olika inlämningsuppgifter 👏🏼👏🏼👏🏼
Så nu är jag helt klar med två kurser till 😁
Helt obeskrivligt skönt!
Är så stolt över mig själv, inser allt mer att jag snart gjort halva min utbildning.
Det är så roligt och det blir bara roligare ju längre in i utbildningen man kommer.
Så skönt att man känner att detta verkligen är så rätt.

Så imorgon kavlar vi upp armarna och kör igång med ny energi.
Måndag....here i come ❤️

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0