Morgondans!!

De unga norska tonårsidolerna sjunger medan Nova dansar i takt till musiken.
Hon är på ovanligt gott humör idag...jag oxå för den delen. 
Jag känner efter, tänker efter....varför är just detta en sån bra dag.
Svaret är lika frånvarande som vårsolen men det gör inget. Jag rycker på axlarna och sen dansar jag med i takten.

Allt va förberett in i minsta detalj nu imorse...så det va bara att gå upp, vrida om vredet till spisen, trycka på knappen till kaffekokaren och hälla i dom två deciliterna vatten till mina havregryn. 

Tänk va lite planering kan göra.
Allt flyter liksom på...skönt är det.

Nova gick till skolan och jag åkte till gymmet. 
Känslan av att gå in i gymmet och konstatera att där bara är tre personer där känns....jäkligt bra.
Vi hälsar och önskar varandra en god morgon. Alla nickar instämmande, som att vi vet att vi är rätt duktiga som är där vid den tiden...ja vi tycker det iallafall 😉
Men det är faktiskt nåt speciellt med att träna på morgonen. 
Det känns bättre på nåt sätt, fast än jag vet att jag inte kommer bränna fler kalorier eller lyfta tyngre bara för att timvisaren på klockan pekar mot 7:an eller 6:an.
Men det känns lite lite bättre och det är ju bra.

Nu sitter jag på bussen in till knutpunkten.
Jag funderar på vad jag behöver ha med mig imorgon när vi åker till Norge.
Försöker planera.
Komma ihåg.
Jag bestämmer med mig själv att jag ska skicka ett sms till Viktor med saker som ham har iallafall, saker som han får ta med nu när han kommer och lämnar flickorna ikväll. 

Resten får jag fundera över när jag sitter på tåget. Fundera över det och evolution samt astronomi....vilken salig blandning.

God morgon allesammans 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0