Grattis i förskott älskade ❤️

Dagen har bestått av skruvar och borrar. En och annan svordom och sen va det klart.
Lava fyller snart år och hon önskade sig en soffan och ett bord av mig.
Så idag fixade jag allt. 
Hon blev överlycklig när allt va på plats och aningen besviken när jag berättade att jag behövde köpa en förlängningsladd till tvn så den gick inte att titta på precis NU. 
Men efter en stund förstod hon vad jag menade. 
Det är en underbar känsla när ens barn är lyckliga.
Man ser hur ögonen glittrar och leendet når från öra till öra. 
Just i stunden när man sliter med den där jäkla otympliga kartongen känns det väldigt avlägset men sen kommer man ihåg varför man gör det.
(null)

Och när man har borrat och skruvat upp tvn och sen inser att den är alldeles för långt nere...då är man inte långt ifrån hela alfabetet i svordomar.
Hehe Lava blev lite nervös emellanåt när sakerna inte gick som jag ville.
Hon har lite erfarenhet av sin kära pappa när han fixar....då händer det ibland att det där alfabetet slinker ur hans mun 😂 
Det gillar INTE Lava, så hon tittade på mig och frågade försiktigt om det inte gick så bra.
Jag lugnade henne och sa att Mamma inte blir arg när det strular (inte när ni är hemma iallafall). Då blev hon lugn igen hehe.

Viktor kom över och hjälpte mig upp med soffan. 
Det är lite roligt hur man blir påmind om hur otroligt lat jag är när det kommer till att borra och skruva.
Han plockade fram tumstock och vattenpass m.m direkt, jag sneglade på mitt ögonmåttade väggfäste. 
Det där med noggrannhet har aldrig varit min starka sida....jag vill att det blir klart...snabbt och lätt.
Då har man inte tid att mäta en massa.
Viktor känner mig så han synade min bluff ganska snabbt hehe.
Just i stunden tycker jag att det är såååå onödigt, men sen när det är klart är jag tacksam över hans tålamod hehe.

Efter att ha intagit min alldeles försenade måltid ligger jag nu i badet. 
Känner mig helt stelfrusen så en varm bad tinar nog upp. 
(null)

(null)

När jag är klar ska jag jobba lite på min opponering. 
På tisdag gäller det.

Ha en fin kväll alla 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0