Lektionen

Jodå det va väldigt lärorikt!! Att hålla i en lektion gör att man lär sig mycket från sin klass men ännu mer om sig själv.
Jag såg på nåt sätt mig själv från ett tredje perspektiv.
Både stolt och lite besviken på samma gång.
Det är svårt när man inser hur mycket träning det krävs för att bli den där superläraren som jag vill strävar efter att formas till.

Det kommer vara många tårar men samtidigt förhoppningsvis ännu fler skratt.
Jag sitter just nu med min planering och ändrar en massa. Saker och ting kommer görs annorlunda till nästa lektion.
Men jag har insett någonting iallafall....jag älskar att ha högläsning 😁
Inlevelse och att se hur eleverna sitter som fastnaglade när jag läser.
Att se dem sucka högt när jag säger de magiska orden "då fortsätter vi nästa gång".
Så det kommer jag att se fram emot.
Å andra sidan har vi matematiken. Inte min starka sida och jag har insett att jag måste träna mer på det.
Det är så svårt att hitta rätt ord när man ska förklara något för eleverna.
Få dem att förstå räknesätt och strategier.
Det är något jag kommer ta med mig från den här VFUn iallafall.
Det är nyttigt när man ser hur lång väg man har att gå. Då kämpar man ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0