God natt

Kvällen nalkas.
En sval vind smyger sig in genom fönstret och omger mina armar som lika fort knottrar sig och försvinner in under täcket.

Ljudet från en by som aldrig sover hörs.
Jag är trött ikväll.
När huvudet nåt kudden.
Trött i kropp och trött i själ.

Vissa dagar är sådär. Tröttsamma. 
Dem dagarna när allt bara kör runt i huvudet.
När allt känns så klart och ändå fullständigt i kaos.
De dagarna som man bara vill sudda ut från kalendern. 
Men det går inte, du kan inte sudda ut.
Du kan bara ta ett djupt andetag och fortsätta. Låta tankarna krocka med varandra gång och gång tills dem lugnat ner sig så du kan sortera dem igen och sätta tillbaka dom i sina små fack.

Imorgon ska jag tillbaka till gymmet.
Känns som att där är det enda stället jag kan låta huvudet vila. 
Där fokuserar jag på en sak och endast en sak. Allt annat kan vänta då. 
Så jag åker dit imorgon och stannar där ett tag. 

Ikväll läste vi, jag och barnen. 
Vi va på biblioteket och lånade tre nya böcker som vi ska läsa innan det är dags att sova. 
Det är mysigt och jag uppskattar så så mycket dessa stunderna vi får.
Där de kurar ihop sig bredvid mig och bara lyssnar förväntansfullt. 
Deras andetag och varma kroppar bredvid mig. 
Deras nyfikna frågor som poppar upp emellanåt.
Fantastiska barn...mitt allt här i världen.

Imorgon sover de hos Viktor när jag jobbar men på lördag får jag hålla om dem igen.

Nu ska jag sova.
Imorgon är en ny dag.
Sov så gott ⭐️✨

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0