Vinterlandskap

Det va sååå kallt imorse när jag vinkade av tjejerna. 
Min fundering om en morgonpromenad försvann lika fort som värmen den här morgonen. 

Det får nog bli en tripp till gymet ikväll istället.
Först ska jag till Örkelljunga och plugga lite med Emma sen bär det av hemåt. 
Efter det ska jag titta på Lava när hon har sin dansuppvisning 😊 ska bli kul att se vart allt det här "engagemanget" har resulterat i. 
Jag satte ordet inom " " för att Lava verkligen inte har varit sporrad till detta hehe, men nu är hon klar så nu kan hon blicka framåt mot andra utmaningar. 

Jag funderar på att kolla efter körer eller nåt likande. Lava är inte en idrottsmänniska och det är inget konstigt med det. Nu har hon provat på lite olika sporter så nu kan vi med gott samvete leta efter andra hobbys. 

Jag vill gärna att mina barn ska vara aktiva, med tanke på hyr samhället ser ut idag. Det är skärmar och stillasittande dagarna i ända. 
Då måste man tänka steget längre, för deras skull. 
Dom har tur som har en pappa som är väldigt aktiv och tar med dom ut på långpromenader i skogen. Han uppmuntrar till lek och aktivitet hela tiden vilket är super. 

Men nu har Nova kommit in i innebandyn och hon trivs bra. Så nu är det Lava som ska hitta sitt esse. 
Jag har köpt ett instrument till henne nu till jul så jag hoppas att detta ska inspirera henne till lite musikskapande. 

Nähä....nu måste jag sätta igång och göra mig redo för min tripp till Örkelljunga. 
Ha en fin dag allesammans ❄️☃️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0