😳

Pling, plong....rösten ekar över perrongen.

"PĂ„gatĂ„g mot Helsingborg med avgĂ„ngstid 06.45 har ny avgĂ„ngstid, förvĂ€ntas avgĂ„ 06.50"

Jaha, dĂ„ missade man tĂ„get mot Malmö. 
Jaha dÄ kommer man försent till första lektionen.
Tröttsamt...MEN jag mÄste ÀndÄ sÀga att det hÀnder vÀldigt sÀllan att tÄget Àr försenade.
Jag har under dessa 2 Ären haft förseningar ungefÀr lika mÄnga gÄnger som fingrar pÄ mina hÀnder.
Det mÄste vÀl ÀndÄ vara ett helt okej resultat.

Miljö!!!! Min nummer 1 hjÀrtefrÄga nu under det kommande valet.
Vilka parti vill lĂ€gga sina resurser pĂ„ vĂ„ra barns framtid? 
Svaret Àr skrÀmmande.
Besvikelsen Àr ett faktum.
Jag menar, det Ă€r inte sĂ„ att vi mĂ„ste göra nĂ„got radikalt (jo det mĂ„ste vi men det Ă€r för jobbigt att höra sĂ„ vi lĂ„tsas som att vi inte behöver det).
Vi pratar om att investera i kollektivtrafiken sÄ att fÀrre mÀnniskor kör runt i dessa miljöbovar.
Vi pratar om att anvÀnda oss av mer grön energi överlag.
Vi pratar om att alla i samhĂ€llet behöver ta sin del av ansvaret för den situation vi nu befinner oss i.

Framtiden kommer vare sig vi vill eller ej, frĂ„gan vi mĂ„ste stĂ€lla oss Ă€r: 
Hur vill jag att MIN framtid ska se ut? 

Jag vill att mina barn ska kunna andas frisk luft.
Jag vill att dom ska fÄ uppleva alla vÄra Ärstider. I den hÀr takten sÄ kommer troligtvis extrema vÀderförhÄllande bli mer och mer vanligt.
Jag vill att dom ska kunna se alla vĂ„ra vackra varelser som nu bor pĂ„ vĂ„r jord, inte bara lĂ€sa om dom. 
Som det ser ut nu sĂ„ befinner sig ett otaligt antal raser inför utrotning...varför??? 

Är det sĂ„ hĂ€r vi vill att det ska vara? 
Nej! SĂ„ klart inte, det hĂ„ller sjĂ€lvklart alla med om. Men det tycker alla Ă€nda tills det faktiskt krĂ€vs nĂ„t av dig som individ. 
DĂ„ blir det jobbigt.

För att kunna skörda frukterna av vÄr fantastiska planet sÄ krÀvs arbete och engagemang.
Du bestÀmmer hur ditt engagemang ser ut.

Vi pratar ofta om att vi ska leva i nuet men i detta fallet Ă€r det mer logiskt att tĂ€nka: Framtid!!! HĂ„llbarhet!!! Liv framför död!!! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0