Beskedet

John Blund vill inte närvara inatt. 
Tusen tankar och alldeles för mycket koffein idag gör det svårt att somna. 

Brevet låg i brevlådan idag. 
Jag kände igen sumbolen på kuvertet. Jag har sett den så många gånger förr. 
Det högg till i magen och klumpen i halsen gjorde det plötsligt svårt att svälja. 

Jag vet i min logiska hjärna att det är ett bra besked eftersom det dröjde med svaret, men ändå.
Samma känsla som när man köper en trisslott, känslan av att vara millionär innan man har skrapat lotten. 
Samma känsla har jag varenda gång, fast den motsatta. 
Jag är dömd tills jag öppnar brevet och läser orden som befriar mig ännu en gång.

(null)

Stenen lättar från bröstet och tårarna rinner nerför kinderna. 
Samma visa varje gång.
Jag mår illa och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Just nu är det ännu mer känsligt, när jag vet att vissa i min närhet går igenom exakt samma sak.....igen. 
Tankar går dit.
Tankarna går till barnen.
Till mitt liv, det förflutna, framtiden..ja allt.

Så när Viktor sa att tjejerna kunde sova hos mig inatt blev jag överlycklig.
Vi mös ner oss i soffan och kollade på...håll i er...två filmer. 

Jag ville inte att kvällen skulle ta slut. 
Ett barn vid varje sida, nära.
Nova lurade sitt huvud mot min axel och Lava pillade på mina fingrar medan hon läste högt varje replik i filmen. 
Tjejerna va trötta båda två när filmerna va slut.

- ska du oxå lägga dig nu mamma? 
- Ja! Jag ska bara hänga upp tvätten först.

Båda tjejens i kör:
- Vi hjäper dig mamma! ❤️❤️❤️

Så det gick snabbt och lätt sen lade vi oss. 
Nova fick sova i min säng.
Vi låg och pratade innan hon somnade. 
Hon ville veta om hur vår är kroppar fungerade? Om man kunde se våra celler? Om håret kom från ett hål under huden? 
Ja allt man kan tänka sig 😅
Och jag svarade gärna.
För jag va inte riktigt redo att släppa taget än.
Det va så mysigt.
Hennes nästan viskade röst och de stora ögonen som stirrade på mig, fulla av nyfikenhet, kärlek.

John Blund har fortfarande inte kommit än.
Jag ska höra ett nytt försök att somna. 
Annars blir det tv i soffan tillls jag gör det.

God natt ⭐️

(null)

(null)
(Dagens middag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0