God natt

Sista turen va väl inte så farlig.

- åh har du den jobbiga turen!
- ajdå där drog du nitlotten.
- den körningen har jag väldigt dåliga minnen ifrån.

Hmm 🤔 det va inte så jag upplevde det.
Men sen handlar det väldigt mycket om din egen syn på det.
Hur du väljer att bemöta dem som stiger på,
För det är du som bygger upp stämningen som sedan ska införlivas under de 40 min som körningen varar.

Jag väljer att le och vara glad.
Jag väljer att säga hej och önska alla en trevlig kväll.

Tillbaka får jag glada resenärer.
Personer som önskar mig en god natt och uppmaningar om en säker hemfärd.

Så nu när jag lägger mig i sängen och ska försöka leta mig in i drömmarnas värld så gör jag det med en behaglig känsla.
Det va en bra kväll/natt.

Doften av nytvättat omger mig.
En renbäddad säng är nog en av de bästa sakerna jag vet.
Jag blundar och direkt sjunker jag ner i ett hav av blommor.
Av sommar.
Av sol.

Det enda som saknas är.....andetag i takt med mina.
Nästan omärkbara rörelser.
En fördjupning vid sidan om mig, som talar om att någon varit där, är där.

Nu är det dags att sova.
Imorgon kommer Mikael och hämtar mig. Sen bär det strax därefter av mot Malmö.
Jag lär vara rätt mör efter träningspasset men det ska bli riktigt kul.
Jag berättar mer imorgon.

God natt ⭐️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0