Livsfilosofi

(null)

(null)

Ta det lugnt. 
Din oro kommer varken göra ditt liv bättre eller sämre. 
Dina handlingar däremot, avgör allt. 

 Jag ligger under täcket, känner hur jag blir tröttare och tröttare.
Värmen sprider sig, omger mig.
På tv är Netflix igång.
Dokumentären Our Planet visas.

Man blir ledsen när insikten om vad vi gjort med vår planet trycks upp i ansiktet så där.
Det går inte att blunda för längre.

Jag tänker på uttrycket: ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Vad gör du? 

Jag vill få möjligheten att uppleva allt det som jag ser på dokumentären.
Inte genom en skärm utan på riktigt.
Inte på ett museum utan på riktigt.
Inte på en djurpark utan....på riktigt.

Jag vill även att mina barn ska få den möjligheten.
Därför tänker jag efter.
Därför fattar jag besluten som jag gör.
För att det handlar inte om mig.
Det handlar om nästa generation.
Den generationen som ska rädda vår planet.

Snart är avsnittet över och jag ska lägga mig. 
Jag kommer sova gott inatt.
Kroppen och huvudet är helt slut.

Teet i min mugg är kallt nu.
Snart sluter mina ögon sig.
Snart knackar John Blund på min axel.

Snart......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0