Resa

Resväskan är fullpackad.
Jag har laddat med två koppar kaffe och en ordentlig skål gröt. 

Nu är jag på väg. 
Tåget rullar i riktning mot Kastrup och solen lyser starkt denna morgonen. 
Det bådar gott. 

(null)

(null)

Det ska bli skönt att komma iväg några dagar. 
Behöver lite nya intryck, ny energi.

Nu hoppas jag bara att allt går dom det ska när jag anländer till Kastrup.
Jag är där i god tid så det borde vara lugnt men man vet aldrig. 
Jag är aldrig lugn förrän jag sitter på planet. 

Igår va vi på tjejernas gymnastikträning. 
Viktor och Sandra va snälla och körde eftersom min bil fortfarande lyser med sin frånvaro. 

Jag ska ringa verkstaden nu och meddela dom att jag inte kan hämta den förrän på måndag. 
Då hoppas jag innerligt att den är klar. 
Ska bli skönt att ha tillbaka den, även om det svider att betala. 


Jag blundar en stund.
Låter ögonen vila och koncentrerar mon hörsel.
I hörlurarna spelas klassisk musik i pianoversion. 
Tonerna är dom balsam för hjärnan, själen. 
Mina andetag blir långsammare och jag känner att kroppen blir tyngre. 
Den rytmiska vibrationen från tåget som susar fram på rälsarna är sövande. 
Lugnet infinner sig och jag kan äntligen slappna av. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0