En lugn morgon

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det är tyst här hemma. 
Ljudet av skedar som skrapar mot porslinskanter är det enda som fyller tystnaden. 

Morgnarna här hemma är på nåt sätt dem bästa stunderna.
Ord är inte nödvändiga då, tystnaden talar högre.

Lava sätter sig i soffan och läser i sin bok en stund innan det är dags för dem att gå till skolan. 
Inga mobiler.
Ingen tv.
Inga ljud.
Tystnad.

Barnen har nu gått till skolan och jag har intagit min plats i soffan.
Gröten är klar och kaffet ryker varmt i koppen. 
På tvn slåss Vikingarna mot Frankerna och jag förbereder mig mentalt för min PW uppför Söderåsen. 

Senare är det jobb som gäller. 
Samma sak imorgon men då väntar ett kalas först.

Goddag 🌸 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0