En sen kväll

Kvällshimlen skiftar färg.
Ett ensamt moln dröjer sig kvar och fantasin leker med de små vattendropparna.
En kanin kanske.
Eller en drake som lurar på sitt byte. 
Det kan bli vad det vill, bara min fantasi sätter stopp.

Genom musiken i mina öron vandrar jag tillbaka i tiden. 
Jag blundar och känner samma känsla skölja över mig. 
Samma känsla som jag ägde den dagen låten fick en plats i min lista.
En bergodalbana och ett vakuum, allt på en och samma gång.

Nu ska jag snart påbörja andra passet denna arbetskväll. 
En tur till Rydebäck och sen en till Ekeby.
Det har varit en lugn kväll än så länge.
Tankarna har vandrat lite varstans ikväll.
Får se vart dom tar mig de sista 3 timmarna. 

Imorgon är det jobb igen. 
Men först är det PW och sen fixa lite lunch till tjejerna.
Matlåda deluxe ska det bli 😊 
Dom behöver nåt i magen innan Ann-Britt kommer och hämtar dom till gymnastiken.

Vardagen....välkommen 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0