Go green

Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Dagens inköp va ännu ett steg i rätt riktning.
För vissa så är det bara trams men för mig och många andra är det ett sätt att ta ansvar.

Ansvar för vår miljö.
Moder jord.
Ansvar för att bidra till förändring, en produkt i taget.

Sen känns det väldigt bra där inne, i det djupaste av själen.

(null)

(null)

(null)

Idag tog jag min vanliga runda med viktvästen.
Den va skönt i luften, aningen fuktigt.
Sen efter ungefär halva rundan så öppnade himlen sig.
Det öste ner och det va den mest egendomliga känslan.
Att gå där i regnet och känna de svala vattendropparna mot min varma svettiga hud.
Takten avstannade inte, tvärtom ökade jag.
Vattnet rann ner över min ansikte och jag fick agera torkarblad med jämna mellanrum för att överhuvudtaget kunna se var jag gick.

När jag kom till Findus så avtog regnet. 
Blöt som en dränkt katt traskade jag i gruset för att ta mig till asfalten på andra sidan. 
Ljudet som mina skor gav ifrån sig påminde om en blöt svamp. 
Medan jag lyssnade på mina svampiga skor så såg jag ut över åkern. Där ute gick en stork 😊
Det är en rätt ovanlig syn här i trakterna så jag förevigade det.
(null)

(null)

(null)

Tänk att storken för var ganska vanlig i Skåne. Men som vanligt så va vi oförsiktiga och ökade utdikningarna som gjorde att storkarna hade svårt att hitta mat.
Efter mitten av 1950-talet hoppades fågelvänner på att storken självmant skulle komma tillbaka i Sverige men inget hände på över 35 år. Istället för att vänta tog man saken i egna händer och startade ett avelsprojekt. Det svenska storkprojektet drog i gång 1979 då 15 storkar kom till Skåne.

Nu är chansen större att man får se dom, allt tack vare organisationer som WWF 🥰

Gör om, gör rätt ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0