Hur ser vi på tillvaron

Väljer vi dom negativa glasögonen där vi synar varenda person vi möter. 
Vi ser alla dom negativa aspekterna hos hen.
Vi väljer hellre att vända ryggen till istället för att öppna armarna.

När vi gör detta, hur mår vi egentligen då? 
Är detta en handling gjord av en person som mår bra själv.
Är detta något en person som älskar sig själv skulle göra. 

Hur vi väljer att se på livet, tillvaron är en aktiv handling. En medvetenhet som många (även jag själv ibland) behöver reflektera lite över. 

I slutändan av dagen så vill vi ju alla må bra.
Och när mår vi som bäst? 

När vi ler.
Skrattar.
Älskar. 

Så mer av det och mindre av det andra. 
Är förresten inne på den sista Keplerboken nu 👌🏼 
Jag kan knappt lägga ifrån mig den.
Lite trist nu när den är klar.
Då får jag ge mig ut på jakt efter nån annan bra.

Några förslag??

(null)

Va rädda om varandra och behandla alla så som du själv vill bli behandlad ⭐️⭐️

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0