Kvällen nalkas

Sömnen letar sig in i mitt innersta. 
Ögonen vattnas för att kompensera de allt mer långsamma rörelserna. 
Hjärnan registrerar kroppens förändrade energinivå och tvingar lungorna att öka volymen, dra in mer syre. 
En jäspning blir resultatet.
Men det hjälper inte, jag blir tröttare.

Musiken dånar omkring mig.
Människor skrattar och skålar,
Någon stöter till mig, viskar något i mitt öra.
Jag känner den bekanta doften av alkohol i mannens andedräkt.
Eftersom jag inte är intresserad av att inleda en dialog så låtsas jag som att jag inte hörde hans fras. 
Blicken hänger kvar några sekunder innan han förstår att han inte kommer få någon respons.
Ytterligare en jäspning byggs upp och jag känner att det är min signal för att krypa ner under täcket. 

En trevlig kväll.
En fin dag.
Förhoppningsvis en god natts sömn. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0