Natten som inte kommer

Det är mörkt ute.
Jag borde vara trött.
Min kropp är det men huvudet vägrar att ge med sig.
Där snurrar de outtröttliga tankarna timme efter timme.

Förkylningen gav inte med sig.
Jag stannade hemma från jobb idag och har börjat få liggsår av soffläge som jag intog imorse...eller rättare sagt vid lunchtid när jag vaknade till liv.

Jag spenderade dagen med att läsa färdigt bok nummer 4 i Keplers samling. 
Imorgon ska jag påbörja nummer 5. 
Jag va och hämtade böckerna som va kvar den Ann-Britt men blev lite konfunderad när jag kom hem. 
Jag läste på baksidan av den sista boken "Lazarus" att det va den sjunde boken i Keplers samling. Alltså fattas jag en bok. 
Måste kolla upp detta 🤔 
Böckerna är så bra att jag egentligen inte vill att de ska ta slut.

Nu ska jag göra ett nytt försök att somna. 
Hoppas att jag mår bättre när jag vaknar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0