God morgon!!

Invanda mönster gör att vardagen, ja livet flyter på. 
Förbered kaffet, in med gröten. 
Borsta håret, borsta tänderna.
Men innan något annat, sätt igång morgonmusiken.

När man pendlar så ser man alla typer av människor. 
Jag kan inte låta bli att undra...om dom är som jag.
Vilka rutiner har dom. 

Jag tittar på dom, studerar.
Deras ansikten, hållning.
Hoppas att något med dem ska avslöja....något.
Men hur mycket jag än tittar....ser jag inget.
Jag resonerar över att det beror på att jag i te känner dem. Vet inget om dem.
Då kommer insikten.

Att egentligen vet vi inget om dom som står oss nära. Vi kan tro och hoppas att vi känner varandra. Men ingen vet vad som döljer sig i det innersta. 
Vi vet inte vad som är verklighet bakom det där leeendet. 
Om leendet är genuint eller om det är en undanmanöver. 
För vi vet alla hur det funkar....ställer jag frågor till dig så är du alldeles för upptagen med att tänka ut ett svar istället för att ställa frågor till mig. 
Då klarar jag mig yttterligare en dag, från den ofrånkomliga sanningen, att en dag kommer någon ställa frågan till dig. 
Du kommer svara men din fasad kommer krackelera. 

Dagen kommer...tick tack, tick tack!!  


Snart anländer jag till Hbg, sen är det direkt till Malmötåget. Emma väntar där. 
Ska bli kul att ses igen, känns som evigheter sen vi fick sitta och...bara skratta åt livet.
Så jag ska med raska, förväntansfulla ben ta mig över perrongen. 

Ha en underbar dag 🌸

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0