Diamanterna

Ett täcke av diamanter glittrar i takt med att går. Månens ljus ger dem liv.

Morgonen va trött.
Sömnen infann sig inte igårkväll.
Istället vände och vred jag på mig medan minuterna envist tickade på.
När jag sist kollade på klockan va hon 03.37. 

Cigarettfimparna vittnar om frekventa besökare. Varje morgon, varje middag och antagligen varje kväll. 
Busskuren är en mötesplats för den som vill se den så. 
I detta fallet med dagens människor så va det definitivt inte en mötesplats. 
Blickarna är riktade neråt som om alla inspekterade sina skor.
Den enda gången blicken lyftes va för att ta den obligatoriska kollen i mobilen. Den ständiga jakten på likes och bekräftelse tar aldrig slut.
Men Förutom det va alla tysta och osynliga.

Det är lustigt hur verkligheten ser ut egentligen. Vi är mer sociala än någonsin nu med alla medier, men ändå har vi aldrig interagerat så lite som vi gör.
Utvecklingen tar en lustig riktning.

(null)

Träningskläderna är redan på. Väskan är packad med dricka, mellanmål och diverse nödvändigheter.
Jag ska till gymmet direkt efter skolan idag. Sen bär det av in till stan igen. 

En ny våg av motivation börjar ta sin form och jag tänker rids på den till den tar slut. 
Så nu är det plugg, träning och så småningom jobb för hela slanten. 

Jag var och hälsade på Viktor och barnen igår. Jag saknar dom redan. Deras glada röster. 
Det va tyst och tomt igår när jag lade mig. Antagligen därför jag hade svårt att somna, ja det och koffeinet som flödade i mig. 
Men jag saknar verkligen dem. När dem inte är hos mig är det nåt som fattas. 
Imorgon är det träning för Nova sen följer dem med mig hem. Viktor har sin träning så jag passar på att stjäla dem 😄

Kursintro idag...kampen om att få behålla vår grupp intakt börjar. Ja! Kampen lär avslutas ganska abrupt när jag väl pratat med läraren. Dom är oftast väldigt bestämda på den punkten....men frågan är ju fri. 
Som läget är nu hamnade jag i en grupp utan någon från min basgrupp...det gillas inte kan jag säga. 
Men vi får väl se om jjag kan få min vilja igenom. 

Nu ska jag plocka upp en av de skönlitterära böcker som vi ska läsa i den här kursen. 
Dags att kliva ut ur skärmens värld och in i bokens. 

Hej så länge 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0