Allergi

Ikväll åt tjejerna linssoppa till kvällsmat.
Bara en sak var annorlunda. 
Jag hade i sojabönor för att göra det lite mer "matigt". 

Efter en timme började hon klaga på att det kliade. 
Vi tittade på Barnen i Bullerbyn så jag tänker inte så mycket mer på det.
Efter filmen tog hon av sig täcket som hon suttit under och då såg jag att hon va röd över magen och ryggen.
Jag frågade om hon hade kliat SÅ mycket. 
Hon sa att det kliade i nacken och i 
ljumskarna, sen såg jag att öronen började bli röda oxå.

Jag googlade symptomen och lade ihop två och två. Det enda som det skulle kunna vara är sojabönorna.

Jag får ringa till vårdcentralen imorgon och beställa ett allergitest. 
Vill helst inte ge henne sojabönor och utsätta henne för detta igen bara för att konstatera om det är sojaöverkänslighet eller ej. 

Det blir en orolig natt för mig, får kolla till henne så det inte sätter sig på andningen. 
Usch va obehagligt 😔

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0